דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול של סיכוני האשראי אגב פעילות ההשקעות והייעוץ הפנסיוני 

מאת    [ 12/09/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2551 פעמים ]

לפי תוקף סמכותי על פי הסעיפים 2(ב), 41ה(ג) ו-41ו(ב) לחוקי הפיקוח על השירותים הפיננסיים (הביטוח והייעוץ הפנסיוני), שנת התשמ"א–1981 (להלן – 'חוקי הפיקוח') ולע פי הסעיפים 11(ב)(10) ו-39(ב) לחוקי הפיקוח על השירותים הפיננסיים (קופות הגמל והייעוץ הפנסיוני), שנת התשס"ה-2005 (להלן – 'חוקי קופות הגמל'), ולאחר ההתייעצות עם ועדה המייעצת הריני מורה כדלקמן:

כללי

סיכוני האשראי במסגרת הייעוץ הפנסיוני, הוא סיכון להפסד כספי הנובע מהפגיעה ביכולת החזר של בעלי החובות. סיכון האשראי, ובפרט סיכון האשראי הנובע מפעילות השקעות במסגרת הייעוץ הפנסיוני, הוא אחד מהסיכונים העיקריים אשר להם חשופים הגופים המוסדיים במסגרת הייעוץ הפנסיוני. לפיכך, קיימת חשיבות רבה ביותר בהבטחת הקיום של התמיכה הניהולית במסגרת הייעוץ הפנסיוני, מקצועית או תפעולית וכן של כל מנגנוני הבקרה והפיקוח הנאותים שבגוף המוסדי לניהול הסיכונים ומתן האשראי שלהם הוא חשוף, ואגב כל זאת גם ניהול פעילות ההשקעות שלו במסגרת הייעוץ הפנסיוני. כמו כן, תמיד קיימת חשיבות רבה מאוד כי הדירקטוריון ראש הגוף המוסדי וועדות ההשקעות שלו לא יבטיחו את קיומם של כלי הבקרה לניהול הסיכון והאשראי, אלא ע"י כלי המדידה של הסיכון והאשראי וכן ע"י הכללים לתמחור האשראי במסגרת הייעוץ הפנסיוני ובהתחשב בסיכון העסקה.

חוזר הזה עוסק אך ורק בסיכון האשראי הנובע מפעילות השקעות במסגרת הייעוץ הפנסיוני. ויחד עם כל זאת, לנוכח העובדה כי רק לעיתים לא קרובות לסיכוני האשראי הנובעים מפעילות השקעות נלווים גם סיכונים אחרים, וכמו כן קיימת גם חשיבות רבה להבטיח כי הסיכון במתן האשראי לגופים המוסדיים לא ינוהל אלא במסגרתה של גישה כוללת לניהול של מכלול הסיכונים אשר להם חשוף הגוף המוסדי במסגרת הייעוץ הפנסיוני

המטרה

המטרת בחוזר הזה היא הבטחת הקיום של מנגנוני הניהול והייעוץ הפנסיוני, וכמו כן פיקוח ובקרה שהינם נאותים לניהול של סיכוני האשראי אגב פעילות השקעות במסגרת הייעוץ הפנסיוני. עד לכניסת תוקף של התקנות, על פי סעיף 11(ג) לחוקי קופות הגמל, אשר יאפשרו את האצלת הסמכויות של ועדת השקעות עד לכניסתן לתוקף של תקנות, לפי סעיף 11(ג) לחוק קופות גמל, שיאפשרו האצלת סמכויות של ועדת ההשקעות כפי האמור בסעיפים 5(ו) ו-5(ט) ויפעלו ועדות האשראי לצורך מתן ההמלצה לבד ועדת ההשקעות.

 

*חשוב לדעת שתוכן מאמר זה אינו בא להחליף ייעוץ פנסיוני בשום צורה ולכל אדם רציני יש לגשת לקבלת ייעוץ פנסיוני בלתי תלוי, אוביקטיבי, רציני ואיכותית בחברה ראויה ובלתי תלויה! כדאי להשקיע זמן קצר מחיינו לטובת זמן ארוך מחיינו - זה חשבון פשוט!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב